Türkiye'nin F-35 Programından Çıkarılması Motor Fiyatlarında Artışa Neden Olacak
Savunma Sanayi

Türkiye’nin F-35 Programından Çıkarılması Motor Fiyatlarında Artışa Neden Olacak

WASHINGTON – Pratt & Whitney’in askeri motorlar bölümü başkanı Perşembe günü yaptığı açıklamada , F-35’in motorunun maliyetinin, Türkiye’nin 2019’da programdan çıkarılması nedeniyle yüzde 3 artacağını söyledi.

Matthew Bromberg, Meclis Silahlı Hizmetler Komitesi duruşmasında milletvekillerine verdiği demeçte, Lockheed Martin F-35 müşterek saldırı uçağının her üç varyantında da kullanılan şirketin F135 motorunun ilk olarak Türk tedarikçiler tarafından üretilen toplam 188 parça ile üretildiğini söyledi.

“Bunlar motorun en kritik parçalarından bazıları ve Türkiye tedarikçileri yüksek kaliteli, düşük maliyetli” dedi. “Yüzde yetmiş beşi yeni tedarikçilerde kalifiye oldu. Bunların çoğu burada Amerika Birleşik Devletleri’nde yerli. “

Pratt & Whitney, F135 için Türk yapımı parçaların kalan yüzde 25’inin 2021 sonuna kadar kalifiye olmasını ve 2020’de on beşinci uçak lotu için motorların zaman motorları tarafından sistemden temizlenmesini bekliyor. Bu noktada, F135’in parçalarının yaklaşık yüzde 20’si uluslararası satıcılar tarafından yapılacak.

Bir zamanlar 100 adet F-35A konvansiyonel kalkış ve iniş modeli satın almaya hazırlanan F-35 programının ortağı olan Türkiye, Rus S-400 hava savunma sisteminin teslimini kabul ettikten sonra programdan çıkarıldı. Zamanda, Pentagon ümit tüm Türk tedarikçileri kaldırmak 2020 yılına programdan ancak Türk şirketleri ile tüm sözleşmeler için 2022 yılına kadar sürecektir sona gelmek Greg Ulmer, Lockheed’in havacılık programlarının başkanı.

Pentagon’un F-35 ortak program ofisi, “F135 Tahrik Sisteminin F-35 hava sisteminin uygun fiyatlı bileşeni olarak kalmasını sağlamak için öngörülen maliyet artışını ele alma adımlarında Pratt ve Whitney ile çalışmaya devam ediyor”, F-35 program yöneticisi Lt General Eric Fick, milletvekillerine yazılı ifade verdi.

Önümüzdeki motor maliyet artışının yanı sıra, F-35 programı, güç modülü sıkıntısı nedeniyle F135’i sürdürmede zorluklarla boğuşuyor.

Brig, 22 Nisan’da motor sorunları nedeniyle toplam 21 Hava Kuvvetleri F-35A’nın yere indirildiğini söyledi. F-35 entegrasyon ofisini yöneten General David Abba. Bu uçakların on beşi motor onarımları ile uçabilir.

Mart ayında yaptığı bir röportajda Bromberg, gazetecilere, COVID-19 kriziyle daha da kötüleşen motor sıkıntısına bir dizi karmaşık faktörün neden olduğunu ve düzeltici önlemlerin yürürlüğe girmesinin zaman alacağını söyledi.

Uçuş hattında veya depoda parçaların mevcut olmasını sağlamak için yaklaşık yüzde 20 ila 30’luk bir yedek oranın korunduğu çoğu savaş motoru programından farklı olarak, F-35 programı yalnızca yaklaşık yüzde 10 ila 12’lik bir yedek oranını finanse ediyor, dedi. .

Bromberg, “Programın tamamı, ara bakımı ortadan kaldırmak ve modülleri sahada çok etkili bir şekilde döndürebilecek çok sağlam bir uluslararası destek deposu sistemine sahip olmak için tasarlandı” dedi. “Yine de daha düşük yedek parça oranı, her şeyi başka bir programda göreceğinizden biraz daha fazla açığa çıkarıyor. Ve bunun üstesinden gelmek zorundayız. “

Diğer bir konu da, yedek parça, onarım faaliyeti ve lojistik süreçlerinin planlanmasının ve finansmanının çoğuna ihtiyaç duyulmadan yıllar önce olmasıdır. Sadece birkaç yıldır faal olan F-35 gibi bir program için, bu planlar tahminlere dayanıyordu – onlarca yıllık uçma ve uçağın bakımıyla ilgili somut veriler değil.

Bu analiz, Bromberg’in o zamandan beri teslim edildiğini söylediği belirli destek ekipmanı ve teknik verileri ele almaya geldiğinde Pratt & Whitney’i biraz geç bıraktı. Bunun da ötesinde, COVID-19 salgını, şirketin motor üretimini ve sürdürme çabalarını artırma planlarına yaklaşık üç aylık bir gecikme ekledi.

“En iyi tahminimizi seçiyoruz. Bazı durumlarda bittiniz. Bazı durumlarda, altındasınız. Bunların hepsi bir yıl önce yapıldı, ”dedi Bromberg. “Ancak 2020’nin ışığında, muhtemelen yeterli kar marjımız yoktu.”

Fick, gerekli destek ekipmanlarının ve teknik verilerin gelmesi nedeniyle F-35 programının artan F135 güç modülü çıktılarını görmeye başladığını söyledi. Okla’daki Tinker Hava Kuvvetleri Üssü’ndeki F135 motor deposu, yıl sonuna kadar ikinci bir vardiyayı bitirmeyi planlıyor ve program ofisi, Güneydoğu’daki Filo Onarım Merkezi’nde F135 motor bakımını hızlandırmak için çalışıyor. Jacksonville, Fla.

“Oklahoma Şehri Hava Lojistik Kompleksi’ndeki güç modülü üretimi geçen yıl önemli ölçüde arttığı ve öngörülen hazırlık etkileri, ihtiyacımızın üzerinde olmasına rağmen istikrar kazanmaya başladığından, bugüne kadar aldığımız eylemler fayda sağlamaya başladı.” dedi.

Abba, Tinker deposunun bu yıl 40 güç modülü üretmeyi ve 2022’de 60 modüle çıkmayı planladığını söyledi.

Bununla birlikte, hizmetler 2022’de 2.000 saatlik revizyon başlatmaya başlayacağı için, program ofisi F135’in bakım maliyetlerinin önümüzdeki beş yıl içinde artacağını tahmin ediyor.

turkbirligi.com.tr Kurucusu

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir